Drömmar

Jag drömmer alltid så märkliga och bisarra drömmar att jag inte ens kan återberätta dem för mig själv!?

Jag har oxå en förmåga att väva in väckarklockor och uppstigande i drömmarna. Jag kan alltså vara helt övertygad om att jag redan stigit upp, fast jag egentligen bara drömmer att jag gjort det!!?? Jag kan få väckarklockans ilskna signal att passa in i drömmen och jag stänger av den mer eller mindre i någon slags trance och kommer alltså inte upp när jag hade tänkt mig

Idag t ex hade jag planerat att gå upp kl 7.30 eftersom jag ska iväg i em och borde hinna äta lunch innan kl 13. Detta pga min diabetes

Nu kom jag alltså inte upp förrän framåt 9.30-tiden och har precis ätit frukost. Så nån lunch innan kl 13 blir det inte!

Klarar inte av att äta om jag känner mig stressad.
Måste ha minst 1½-2 tim på mig att laga och äta vilket innebär att jag skulle behöva börja laga och äta NU!!!
Fikat hos gemensamma kompisen jag och min återfunna vän ska till får bli lunch för mig idag!
Sen får jag äta riktigt mat när jag kommer hem istället.

Sömnen har ännu inte lämnat mig och ögonen går i kors och huvudet är fyllt av seghet. Man ska ju bli pigg av kaffe sägs det men det blir inte jag!!?? Gott är det men på intet sätt uppiggande!

Pigg blir jag när mörkret lagt sig och alla andra börjar fundera på att gå och lägga sig!

, , , ,

3 svar till “Drömmar”

  1. Å, vilken bild! Den fångar verkligen hur man kan känna sig.

    Jag har en återkommande dröm om att mitt huvud är så tungt att jag inte får upp det. Det faller handlöst ner och slår i allt möjligt; vassa kanter, stenar, cementgolv. Samtidigt sker något som gör att jag antingen måste fly eller rädda någon, så hela drömmen är en enda stor panik över att jag inte klarar av att förflytta mig.

    Värme till dig

  2. Tack fina Toppis och Kang!
    Kang: Jag har en återkommande dröm som är något liknande din, fast jag kan inte öpnna mina ögon ordentligt och jag ska göra en massa saker och hjälpa andra och det slutar bara med katastrof!
    Man kan ju undra vad den sortens drömmar betyder!?

    Varma tankar

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.