Jag får inte tummen……

Publicerat: söndag 9 november, 2008 i allmänt blarr, ångest, funderingar, gnäll, kamp, mående, själ, sy, trötthet
Etiketter:, , , ,

…..r**en för att göra något vettigt!

Har vissrerligen hjälpt min 70 åriga kompis med hennes mobila bredband, som nu efter uppdatering tycks funka mkt bättre, idag.
Men att få något ”eget gjort” tycks vara svårare!
Antingen blir jag sittande och spelar nåt spel online här vid datorn eller så ligger jag på soffan och glor på tv!
Och emellan onlinespel och soffan har jag ätit rostade kastanjer!
Precis hur nyttig som helst!!!

Och det är ju inte det att jag har vissa slödagar! Just nu verkar jag ha en total slömånad!
Skulle förmodligen kunna sova dygnet runt.
Stiger i stort sett bara upp för jag börjar bli hungrig framåt 12-13 tiden.
Kan lätt gå och lägga mig och sova ett par timmar till!

Kom iofs på nu att jag har försökt att minska min Mirtazapin Teva (liknande Remeron)! Har minskat väldigt försiktigt och under lång tid och är nu nere på 1 tabl/kväll (tidigare 2 tabl/kväll)
Kan vara det som sänkt min sinnesstämning!?
Kanske borde prova och öka igen?
Har försökt tidigare att minska men det funkade inte då heller. Och denna gången har jag minskat ännu försiktigare än då.
Får väl prova och öka. Då vet jag ju i alla fall om det är den det beror på!

Skulle egentligen sy lite och det enda som just nu gör att jag inte bara går in till mitt syrum/sovrum och börjar är att jag måste sätta upp ett bord till tillklippning av tyget.
Jag går in och tänker att jag ska sätta upp det men inser hur jobbigt (!!??) det blir å så vänder jag och går därifrån!
Önskar ofta att jag hade en större bostad så jag hade en helt rum som syrum där allt kunde stå framme och uppe utan att vara ivägen!

Kanske jag orkar i morgon!?

kommentarer
  1. Har läst någonstans att November är den svåraste månaden för många som har tendens till depression pga att det är mycket dimma och mörkt i allmänhet. Jag har e kompis som reagerade precis som du, hon ville bara sova hela tiden och var allmänt låg, då fick hon (via sin läkare) besöka ett speciellt ljusrum x antal ggr per vecka, för att kompensera för ljusförlusten, och det funkade.

    Hoppas orken kommer tillbaka snart, stor kram…

  2. catwomankitty skriver:

    Jag brukar inte ha ont av att det blir mörkare. Jag känner mig snarare tryggare och har mer arbetslust när det börjar mörkna ute! Ljusterapi tror jag aldrig jag skulle klara eftersom jag tycker det är urjobbigt med för mycket ljus! Kan tex aldrig vara ute utan solglasögon när solen är framme!
    Tror mest att tröttheten beror på minskningen av Mirtazapin Teva. Har redan börjat öka och se om det gör någon skillnad.

    Varma tankar och så många kramar du vill ha och behöver

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s