Tänk vad…..

Publicerat: onsdag 12 november, 2008 i allmänt blarr, dystymi, fascinerande, känslor, mående, sy, träning
Etiketter:, , ,

…..ett litet piller kan göra!?
Ökade min dos av Mirtazapin Teva i söndags kväll och redan är jag mycket mindre trött än jag har varit de senaste veckorna!
Det är bara att inse att jag MÅSTE äta den dosen(30 mg x 2) för att inte rasa ner i sinnesstämning!

Har dystymi, som är en  kronisk depression. Kallas även ”utspädd depression”.
Sinnesstämningen är i stort sett konstant mycket lägre än ”normalt”.
Denna sjukdom har jag nog haft sedan barnsben.
Har alltid haft svårt att se livet som en glädjande och utmanande. Eller att se fram emot händelser.
Kan inte heller bevara känslan som kommer av att göra roliga saker. Så fort händelsen är över är känslan försvunnen.
Har aldrig förstått uttrycket ”Det här kommer jag att leva länge på” eftersom jag aldrig upplevt den känslan!

Nog om detta!

Har varit på stan och köpt sytråd, för jag har äntligen kommit igån med att sy den där koftan/jackan jag skulle gör. Sen var jag på gymet och efter det en härlig bastu på romerska avd.

Nu är jag ganska nöjd med dagen.
Får se om det blir något sytt sen.

kommentarer
  1. akgranberg skriver:

    Jag vet inte om du har mycket jobbiga biverkningar, det är alltid en avvägning hur mycket man orkar med. Dystymi är ju inte samma sak som mer akuta depressioner, det kanske är som du säger att du behöver stå på din medicin mer permanent. Jag vet att så är det för många som tar antidepressiv medicin mot paniksyndrom, de brukar få köra år efter år. Hoppas du fortsätter att må bättre, det är hemskt att vara konstant skittrött och även fibro ger ju trötthet. Så att du kan njuta av vintermörkret!

    Varma tankar och tillgivna kramar så många du vill ha och behöver!

  2. catwomankitty skriver:

    Nä egentligen har jag inga biverkningar alls. Förutom att jag gått upp massor i vikt!
    Jag har ätit dessa mediciner i 5-6 år. Har förutom Mirtazapin Teva (60 mg/dag) Efexor Depot (300 mg/dag) Har alltså ganska stora doser men tycks behöva det!? Min kropp har en förmåga att förbränna just läkemedel väldigt fort. Det är desamma med smärtstillande. De doser jag ta skulle få de flesta att däcka totalt!

    En annan positiv sak med antidepp medicinerna är att min fibrovärk blivit bättre! Har inte ont på samma vis som jag hade tidigare, även om jag fortfarande har mycket värk!

    Tar tacksamt emot tankar och snor till mig ett stor gäng kramar 🙂
    Desamma tbx!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s