…på den tredje dagen uppstånden!

….eller ja, tredje dagen vet jag inte om det är(!?) men det verkar som om min stationära dator är uppstånden igen!
Håller på att formatera och partitionera just nu!
För andra gången!!!

Det beror mest på mitt sifferförstående!
Jag ville partitionera C:\ till 30 GB men tänkte fel när det skulle stå i MB och det blev 3 GB istället för 30 GB *skäms generat*
Men nu har jag dubbelkollat hur många GB som går på 1 MB så nu ska det väl bli rätt.

Det är bara att ringa Microsoft igen och aktivera Windows!
För tydligen är det så att man bara kan aktivera Windows ett visst antal gånger med den produktnyckel man får! Sen måste man aktivera det med hjälp av en ny ID-nyckel som genereras automatisk vid val: Aktivera över telefon. Det är en låååååååååååååååååååång radda siffror som antingen ska läsas upp för en supporter elle knappas i med telefonen för att in tur generera en ny produktnyckel att skriva in! *pust*

Och jag som aldrig kan vänta aktiverade givitvis innan jag upptäckte mitt misstag! (tänk om jag kunde stanna upp och tänka efter nångång! fast då glömmer jag vad jag ska göra!!)

Nåja, nu är det gjort och går inte att göra ogjort!
Får skylla på att jag är lätt korkad!

Ska bli skönt att kunna jobba i ”storebrorsan”!
Lillsyrran är väl bra att ha men alltför seg!
Det är tom så att när jag skriver och skriver fel och trycker på ”tillbaka pilen” så släpar den efter och först händer ingenting och jag fortsätter att trycka. Sen plötsligt får den fart och radera bort mer än vad som var tänkt!?
Vissa saker funkar tydligen snabbt i min hjärn? Andra saker har en liknande eftersläpning som tangentbordet!!

Är i alla fall glad att jag fått igång datorn.
Min värsta fasa vore att behöva skaffa en ny med Vista i!!! *ryser ända ner till tårna vid bara tanken!*

, , ,

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.