Medicin

Publicerat: onsdag 15 juni, 2011 i allmänt blarr, dystymi, kropp&knopp, livet i största allmänhet, mående, trötthet

Håller än en gång på att försöka minska min Mirtazapin från 2 tabletter varje kväll till i alla fall 1 tablett.
Dock har jag varit extra seg, trött och en aningen ”viljelös” den senaste tiden. Ska öka Mirtazapinen igen och se om det är den det beror på!!??
Jag minskar verkligen den i väldigt maklig takt!
Första 2 veckorna minskar jag 1 tablett varannan kväll för att sen dra ner till 1 tablett varje kväll.
Så det borde inte vara ”bieffekter” av för snabb minskning.

Har som sagt vad försök flera gånger tidigare. Nu är det nog 2 år sedan.
Denna gången har jag ju ändå varit duktigt med att motionera i stort sett varenda dag! Och det säger man ju ska påverka även psyke och depression!
Jag har ju dystymi, som är en ”kronisk depression” alltså inte den formen av djupare depression som kan drabba många. Jag har snarare ett sänkt stämningsläge som är mer eller mindre konstant. Och ännu lägre UTAN medicin!!
Blir jag piggare igen när jag höjer dosen VET jag att det är den beror på!

Jag får väl bara acceptera att jag behöver den medicinen. Har i alla fall lyckats sätta ut min Efexor Depot utan ökade besvär.

Annonser
kommentarer
  1. Cordelia skriver:

    Det är knivigt det där med att sätta ut mediciner. Själv fick jag höra av läkare att det jag upplevde vid utsättning av centralstimulantia inte var möjligt, men ändå hade fler upplevt samma sak. Har funderat länge på om jag antingen har GAD eller dystymi men nuvarande läkare tycker att symtomen på dem båda befinner sig inom min autismspektrumstörning, som det så vackert heter.

    Lycka till med att få koll på vad som är vad i medicinvärlden!

    Bamsekramar…

  2. catwomankitty skriver:

    Jag har själv ingen som helst ångest längre. Det är snarare min sinnesstämning som sjunker direkt utan, eller t o m med mindre dos av medicin. Är glad att jag sluppit ångesten! Numera rinner det mesta av mig som vatten på en gås!!
    KRAM!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s