Guuuuuuuuuu, jag blir helt seg i kolan av denna värme!! *pust*

Har varit och inhandlat ny slang till cykeln. L ska byta igen.
Ska dock inte pumpa den mer än det han pumpar med en vanlig cykelpump.
Kan ha varit att jag pumpade i för mycket luft!!

Punkar det igen får jag lämna in den för då är det förmodligen nåt med själva hjulet!

Ska väl försöka mig på en promenad lite senare när det är lite svalare.
Imorgon ska jag träffa en kompis på lunch.  Om hon nu inte ställer in igen!!
Dessvärre är hon en människa som  man kan bestämma träff med MÅNGA gånger innan det verkligen blir av eftersom hon ställer in pga olika anledningar i sista sekunden! Jag räknar alltid med att det kan bli inställt! Då slipper jag bli allt för besviken varje gång!
Man gör vad man kan för att ”klara sig”

Har ett bröd i ugnen just nu. Nåt som ska likna kavring.
Hoppas det blir gott för det finns fan ingen god kavring att få tag på längre!!
Ni som är gamla nog minns nog den runda lilla kavringen som fanns förr!
Den var så jäkla god men finns inte att få tag på längre 😦

 


2 svar till “Segdeg!”

  1. Herreminje!

    Baka i denna värmen?! *pustar*
    Hoppas det ordnar sig med det trilskande cykeldäcket. Vi verkar ha fått måndagsexemplar på våra. De behöver pumpas ideligen känns det som. Men å andra sidan har jag ingen annan att jämföra med om vad som är norm eller ej…

    Lev!

  2. Bakandet bestod av att med elvispen röra ihop mjöl, bikarbonat, sirap och filmjölk så det var inte allt för ansträngande!! Sen var det bara att klutta ner smeten i en form. Alltså minsta möjliga ansträngning! Ska nu gå bort till L och hämta min cykel. Det är bara att hoppas och hålla tummarna för att det ska hålla denna gång!

    Kram

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.