Molekyler

Håller på att gå upp i molekyler över att jag inte få internet att funka på stationära datorn, ”Storebrorsan” (Laptopen heter ”Lillsyrran”)
Enligt diagnostiken funkar nätverkskortet korrekt. Däremot säger den att en nätverkskabel inte är ansluten.
Den j**la nätverkskablen ÄR ansluten!!!!
Använder jag den nätverksanslutning jag har till ”Lillsyrran” funkar det ändå inte trots att det funkar på ”henne”!
Nätverkskortet sitter integrerat på moderkortet så jag vet inte om det går att byta!?
Kunde ju iofs köpa ett vanligt nätverkskort och se om det funkar…..problemet är bara att jag inte har några pengar till det!
Har ca 400 kr kvar att leva på tills den 18:de! Får väl vara glad om jag har mjölk och bröd de sista dagarna så några andra utsvävningar finns det inte utrymme för!

Alla rådfrågar mig när det gäller datorer men själv har jag ingen att rådfråga eller som kan hjälpa mig 😦

Nu ska jag gå ner i tvättstugan och tjura! (ja inte bara för att tjura, ska tvätta oxå!)

, , , , ,

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.